Resepi Kek Dolgana

resepi kek dolgana yang senang dan sedap



sebelum nie malaysia viral dengan kopi dolgana..
anda dah cuba ke resepi kopi dolgana???
kalau dah cuba..komen kat bawah sedap ke x tau..

klau yang belum cuba kopi dolgana anda boleh cuba hari nie.
tapi hari nie admin nak ajar buat kek dolgana plak..hihi..
x pernah dengar kan..nie resepi baru..
rugi klau iuols x cuba tua..

klau nak buat kopi dolgana senang,,
nak buat kek dolgana pun senang jugak..
yang penting kek dolgana  nie sedap..gebu..lembut..

admin siap bagi gambar lagi..nak bg uols senang faham.
klau  x pandai lagi nak buat kek dalgona nie..x tau lar nak kata ape....hihi

resepi kek dolgana senang

cara buat kek dolgana

campurkan nescafe bersama gula
campurkan 1 sudu besar nescafe original bersama 2 sudu besar

masukkan air panas
then masukkan 3 sudu besar air panas.pastikan air betul2 panas ye.

whiskan sehingga gebu
ketika air masih panas..whiskan sehingga menjadi gebu.guna mixer lagi senang dan cepat

campuran menjadi gebu
mix sampai gebu camnie ye..klau x jadi camnie..kena mx lagu

kacau 3 biji telur dan 1 cawan gula
dalam bekas lain masukkan 3 biji telur dan 1 cawan gula.then kacau

lepas tu masukkan 1 cawan minyak

masukkan 1/2 cawan susu segar atau santan

masukkan 2 cawan tepung naik sendiri

masukkan campuran nescafe yang kita pukul gebu tadi.kacau guna tenik kaup balik.guna senduk je

bakar pada suhu 170c selama 45-50 minint..klau nak kukus..kukus selama 40 min.nie saya guna loyang saiz 7

kek dolgana yang gebu
siap dah kek dalgano kita...gebu kan..

hiaskan kek anda ikut kreativiti anda

resepi dan gambat kredit to:azlina ina










Comments